niedziela, 10 czerwca 2012

Na Czerwonej Liście


Szukałam dziś starych zdjęć Mme  Deneuve a odkryłam to:





Gloria (pregnant) living in abandoned trailer, 
Larry Towell, San Salvador City Dump, Soyapango, 1991




Nie znam historii tej fotografii, żadnych informacji dodatkowych na razie nie znalazłam, ale przekaz jest wystarczająco czytelny. Poza tym, data wskazuje na końcówkę trwającej tam od l. 70-tych wojny domowej. Czy to stąd van Eyck i dzieło poświęcone ofierze, odkupieniu?
Zaintrygowały mnie jego śpiewające AniołyStanowią fragment poliptyku Gandawskiego, do którego nawiązywałam tu.  
gloria w San Salvador i "gotyk". A może nie mająca nic wspólnego z wojną groteska?


Krytyka religii uwalnia człowieka od złudzeń po to, by myślał, aby obracał się dookoła samego siebie a więc dookoła swego rzeczywistego słońca. Religia jest jedynie urojonym słońcem, które dopóty obraca się dookoła człowieka, dopóki człowiek nie obraca się wokół samego siebie. 

- Erich Fromm, [paradoksy naszej] Ucieczki od wolności












The Red List Larry Towell 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz