piątek, 21 sierpnia 2015

Pytania bez odpowiedzi

& kropka nad "i"







Odette nigdy nie może być pewna, które z odbić widzi w lustrze



---- W moim siedemdziesiątym roku życia stałem się świadomym marzycielem, który obudził się we śnie życia i wie, że śni. Jestem fantomem w krajobrazie fantomu. Niczego nie zakładam, by się zaznajomić i być ciekawym. Odziedziczone podstawy definicji, które opisują rzeczywistość teraz są dla mnie porowate i nieistotne. Czy to wszystko przeminęło, a tylko ja tego nie zauważyłem? Jak spirale mojej świadomości predestynowane do swego zaniku i życia, które zmusza mnie do tego, by zwrócić na to uwagę. Zaczynam dostrzegać sylwetkę tajemnicy. Myślę o myśleniu i jestem poza komfortem zgodności. Muszę zadać pytanie, o którym nigdy wcześniej nie myślałem. Najgłębsze z nich wydają się być przejrzyste w ich zwyczajności i złudne w ich znaczeniu. Dziecko zrozumie. Wiem, że to skromne dochodzenie musi zakończyć się niepowodzeniem. Ale co jeszcze mogę zrobić?

--- Duane Michals, Questions Without Answers, 2001










Co poza tym?

Pomarańcza na czerwonym talerzyku.
Morze raczej spokojne.
Słońce chyba jednak zdecyduje się i wróci.
Spokojnie zakładam okulary.








2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Niecierpliwie czekam na kolejne wpisy. Bardzo mi ich brak. Pozdrawiam!

Anonimowy pisze...

Wielka szkoda, że już nic.

Prześlij komentarz