niedziela, 20 listopada 2011

Fenix




POŚWIĘCENIE


Książę francuski, Franciszek Herkules Walezjusz
Duc d'Alençon




 Duc d'Alençon & Elżbieta I

Rozpaczam acz nie ośmielę się 
okazać swego niezadowolenia.
Kocham a mimo to 
zmuszam się do znienawidzenia. 

Choć mówię, nie ośmielę się nigdy 
powiedzieć, co myślałam. 
Zdaję się całkowicie niema
pomimo tego, że wewnętrznie paplałam. 

Jestem i mnie nie ma.
Marznę pomimo spalenia.
Z siebie samej w inną się zmieniam.   

Moja troska jest jak w słońcu cień,
Gdy ją gonię ucieka, gdy uciekam goni mnie.
Stoi i spoczywa przy mnie to, co uczyniłam.

Albo pozwól mi żyć w słodszym zadowoleniu
albo umrzeć.
I zapomnij, co miłość znaczyła.



/z listu Elżbiety I do młodego Walezjusza, na podst. Elizabeth I, 2005, reż. Tom Hooper/






ODRODZENIE.


FENIX
Portret Elżbiety I przypisywany Nicholasowi Hilliardowi
1575-1580




Cóż Anglio, Królowa jest cała twoja


 Helen Mirren








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz