Jest taka kolekcja McQueena, która jakkolwiek inspirowana rodzimym imperializmem, stylem kolonialnym, królową Wiktorią i jego fantazjami o Dziewczynie, co mieszkała w drzewie, a ponadto na potrzeby wystawy Savage Beauty sklasyfikowana jako ROMANTYZM NARODOWY, mnie wiedzie bardziej w stronę Empiru i francuskiej elegancji. Ulubiony fragment jesiennego pokazu 2008 i zoom w stronę Cesarstwa, polityki, układów i walki o władzę.
Koronacja Napoleona, Jacques Louis David
oraz Cesarzowa Józefina
McQUEEN jesień 2008
ŹRÓDŁO I KOLORY KRÓLESTWA
Maharadża Mysore, ok. 1900 oraz Królowa Wiktoria poniżej
IMPERIALIZM KOLONIALNY
Królowa Wiktoria, Edmund Thomas Paris
EMPIR
Pauline Bonaparte, Marie Guillermine Benoist, 1808
Château de Fontainebleau
Paoletta Maria Buonaparte, znana jako Paulina i siostra Napoleona, która jako jedyna zachowała oryginalne nazwisko. Słynęła z głodu do miłości oraz z rozrzutności. Obyczajowo wyzwolona piękność by nie rzec, skandalistka. Jej młodszą siostrą była Maria Anuncjata Karolina, po mężu Murat, która w odróżnieniu od Pauliny głodna była ale władzy. I z tego głodu stała się Wielką Księżną Bergu i Kleve oraz królową Neapolu w l. 1808 - 1815. Starość dla odmiany i po egzekucji męża spędzała w ubóstwie, na wygnaniu. Sportretowana z córką Letycją w 1807 r. przez przyjaciółkę i portrecistkę Marii Antoniny Élisabeth Vigée-Lebrun, miała od niej usłyszeć w związku z chimerycznym zachowaniem podczas sesji, że "Prawdziwe księżniczki znacznie łatwiej namalować".
Carolina Bonaparte Murat, Jean-Baptiste Wicar 1809
Galeria Narodowa, Perugia
Fragment Rozdania orłów na sztandary, Jacques Louis David'a (1810)
oraz Koronacji Napoleona
Katalog Sotheby's
Biały - Niebieski - Czerwony
Paulina Borghèse [Bonaparte] oraz Baronowa de Mathiesse, René-Théodore Berthon ok. 1810
Cummer Museum of Art, Floryda
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz